Battlefield 4


Spechtl

Recommended Posts

Wo is mei Kettn?

BF4 :love: :love: :love:

General Info

- 1080p, 60 FPS, 64 players confirmed for XB1 and PS4
- 5 players per squad
- 4 classes (Assault, Engineer, Support, Recon)
- In-game VOIP confirmed

"Levolution"
- Every map will have changes that can alter the makeup of the map/level.
- Also refers to the verticality they want to add to maps.
- So far, not scripted--can take out supports to bring down skyscraper

Commander mode
- One player on each side that does not occupy a player slot (64 players + 2 commanders)
- Can be played from console, PC, or remotely with a tablet
- Scan and EMP UAVs can be deployed; vehicle scans, tomahawk missiles, infantry scans, and gunships can be deployed based on whether or not certain bases are capture
- Supply and vehicle drops
- Set attack orders for individual squads

Vehicles
- Enhanced vehicle disabling: Vehicles are disabled based on the parts that are hit; however, tires can't be shot out (it's not that granular)
- Limited MBT ammo

Other/mechanics
- Squad assists can count as kills if you contibuted the most to the kill (maybe >90%?)
- Reduced suppression: Support now contributes the most to suppression and it has a greater effect at long range
- ADS near cover allows a "peak" cover system. Not sure if you can lean left/right, but seems you can pop up above cover
- "Click to spawn" deployment options
- Interface is muuuch less click-heavy vs BF3
- Movement system has been tweaked for momentum; it takes a moment to get to full sprint speed
- Directional callouts--the default "enemy spotted" voice seems to indicate directions/location relative to your position

Swimming
- Can dive to avoid gunfire
- Can shoot pistols under/above water while swimming
- Can sprint swim

Spectator mode
- Confirmed for PC, "we'll see" for console
- Views: Table Top, First Person, Third Person, Free Cam
- Can "set" up to four free cams around the map to quickly jump to certain location
- UI can be turned off
- Can click on player from table top view and get PiP view of their screen

Class info

Assault
- Standard health bag
- Small health pack, which you can toss onto someone. It regenerates their health, regardless of their proximity to you. If you toss onto ground, can still be used to regenerate health
- Defibs need to be charged before you can pick someone up

Recon
- C4
- Motion sensor ball
- Range finder
- Ability to use different zoom levels in one scope

Support
- Ammo bag: deployable ammo
- Ammo pack: ammo that can individually be given to someone

Improved environments
- Metal detectors can expose you, storefront gates can be shut to cut people off, fire extinguishers create smoke screens, bollards can prevent vehicle access
- Water reacts dynamically to vehicles and events (skyscraper falling)

Weapons/equipment
- Flashbangs
- Incendiary grenades
- Pistols can be customized
- Tons of attachments/customizations (green hipfire laser sights, different foregrips, barrel types, bipods, silencer/flashlight combo)
- Over 1200 items
- Canted/dual sights

bearbeitet von narf

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Klingt ja mal alles nicht schlecht. Wenn sie die Hitbox auch mal wieder akkurater gestalten und Battlelog noch etwas stabiler wird dann könnt das schon was werden.

5 Player per Squad ist vl. nicht die optimale Lösung.

- Squad assists can count as kills if you contibuted the most to the kill (maybe >90%?)

- In-game VOIP confirmed

Klingt wie Musik in meinen Ohren

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Wo is mei Kettn?

Klingt ja mal alles nicht schlecht. Wenn sie die Hitbox auch mal wieder akkurater gestalten und Battlelog noch etwas stabiler wird dann könnt das schon was werden.

5 Player per Squad ist vl. nicht die optimale Lösung.

Klingt wie Musik in meinen Ohren

Findest? Ich finde gerade die 5er Squads in Ordnung! Schließlich sind es dann 64 Spieler, und nicht mehr 24..

Was die Assistkills angeht - scheiße ja! :love:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Findest? Ich finde gerade die 5er Squads in Ordnung! Schließlich sind es dann 64 Spieler, und nicht mehr 24..

Was die Assistkills angeht - scheiße ja! :love:

Als PC-Spieler der mit BF2 und 6er-Squads aufgewachsen ist, finde ich die 5er-Squads dahingehend schon unpraktisch weil am Ende dann Spieler bei 32 Spielern pro Seite 2 überbleiben.

Zu Zweit in einem Squad, vor allem wenn der andere noch Sniper spielt, ist scheisse.

5er-Squads sind aber vom Teamplay eh ok, besser als 4er auf jeden Fall. 6er wären natürlich noch besser, aber kann nicht alles haben. ;)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Wo is mei Kettn?

Als PC-Spieler der mit BF2 und 6er-Squads aufgewachsen ist, finde ich die 5er-Squads dahingehend schon unpraktisch weil am Ende dann Spieler bei 32 Spielern pro Seite 2 überbleiben.

Zu Zweit in einem Squad, vor allem wenn der andere noch Sniper spielt, ist scheisse.

5er-Squads sind aber vom Teamplay eh ok, besser als 4er auf jeden Fall. 6er wären natürlich noch besser, aber kann nicht alles haben. ;)

Stimmt, die "übriggebliebenen" habe ich gar nicht bedacht..

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

in-game voip ist jetzt aber nicht gerade bahnbrechendes. schon gar nicht für nextgen.

Das nicht, aber nachdems im 3er keinen gab und der für ein Mindestmaß an Teamplay essenziell ist, kann man sich doch drüber freuen.

Zum Glück kommt jetzt dann regelmäßig das Zivi-Gehalt, da kann ich Mainboard + CPU nochmal aufrüsten.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
I think I lost my headache

Hopp hopp Leute was los? 1 1/2 Monate noch :)

http://www.gamestar.de/spiele/battlefield-4/news/battlefield_4,47443,3027597.html

Allein schon wieviele Anpassungen für die Waffen es gibt.. 4 verschiedene Schalldämpfer, 4 verschiedene Grips :eek:

Freu mich wie ein kleines Kind!

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.