NFL Offseason 2009


Kobe

Recommended Posts

Chi se ne frega!

Cutler speaks: 'I didn't want to get traded'

The Denver Broncos say Jay Cutler wants to get traded.

The star quarterback disagrees.

Glazer speaks with Cutler

Cutler spoke exclusively Wednesday night with FOXSports.com's Jay Glazer at the UFC Fight Night 18 card in Nashville that both were attending. Cutler says he was shocked the Broncos issued a statement proclaiming he was on the block after conversations with agent Bus Cook.

"I was surprised they decided to trade me this soon," Cutler told Glazer in his first comments since the statement was released. "I didn't want to get traded. This wasn't me. (The Broncos) had been going back and forth saying things, wanting me to be their quarterback and then they didn't."

"I really didn't want this. I love Denver. I really like my teammates. I didn't want it to get this far."

In a team-issued statement Tuesday, Broncos owner Pat Bowlen said his attempts and those by first-year head coach Josh McDaniels to reach Cutler for the past 10 days were "unsuccessful." But in what has turned into an obvious he-said, she-said situation, Cutler claims he is the one who had not heard from the Broncos during that time. Cutler said the first time he heard from the Broncos in 10 days was Tuesday when they informed him of their decision to trade him.

Where could Cutler go

Jay Cutler Pro Bowl quarterback Jay Cutler is available and Alex Marvez lists some possible trade destinations. Video: Jay Glazer issues a warning to those teams inquiring about Cutler.

"A conversation with his agent earlier (Tuesday) clearly communicated and confirmed to us that Jay no longer has any desire to play for the Broncos," Bowlen said. "We will begin discussions with other teams in an effort to accommodate his request to be traded."

So where does Cutler land? Cutler didn't proclaim a favorite but also believes Denver will end up trading him to an NFC team. It's believed Denver is considering all offers to move Cutler before the April 25 start to the NFL draft.

Cutler is being linked to a slew of suitors, even those with seemingly stable quarterback situations. The Broncos, though, aren't giving Cutler away. A source told FOXSports.com that the asking price is greater than a first- and third-round draft choice.

Any team that trades for Cutler also may have to deal with demands from Cook for a new contract. Cutler has three years remaining on a six-year rookie deal that could yield as much as $48 million.

A 2006 first-round draft choice, Cutler is coming off his first Pro Bowl appearance in 2008. Cutler had a 62.3 completion percentage, tossing 25 touchdowns and 11 interceptions in a 4,526-yard passing campaign. But the Broncos failed to reach the playoffs for a third consecutive season, leading to the offseason firing of 14-year head coach Mike Shanahan.

The Cutler-McDaniels pairing began to sour when the latter pursued a trade with New England for Cassel. The deal would have sent Cutler to Tampa Bay as part of a three-way trade. Cassel — a McDaniels protege the past four seasons in New England — and Patriots linebacker Mike Vrabel were instead shipped to Kansas City for a 2009 second-round pick.

McDaniels then wasn't able to rebuild a relationship with a quarterback who felt spurned. Cutler was so angry that he never reported for the team's offseason program — a decision that reportedly costing him a $100,000 workout incentive.

Chris Simms, a former Tampa Bay starter signed earlier this offseason, and the untested Darrell Hackney are the only other quarterbacks on Denver's roster. Both are participating in the team's offseason workout program.

foxsports.com

8P

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Chi se ne frega!

Jessas, wie arg ist das bitte! :lol:

Da haben sich zwei Teams komplett selbst verarscht! :D

Broncos jetzt mit Top-WR und keinem QB, Bears mit einem Top-QB aber dafür ohne Receiver!

Genial! :lol:

Mir solls recht sein, brauch beide Teams nicht in den POs!...

Aja, hier der Artikel:

http://msn.foxsports.com/nfl/story/9409280...wo-picks,-Orton

Broncos, bekommen zzusätzlich zu Orton zwei 1st-Round-Picksund einen 3rd-Round-Pick!

Na Rushie wirds freuen! :D

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Kennt das ASB in und auswendig

hab mir im übrigen erlaubt die keeper und dynasty bei fleaflicker zu aktivieren fürs nächste jahr - was immer das heißen soll und warum auch immer ich das als nicht comissioner machen darf :smoke:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

weil ? klarer sieg für die bears bei diesem trade mmn.

Glaube ich nicht, Orton war letzte Saison keineswegs so schlecht, da gabs schon andere Baustellen im Team, jetzt hat man 2 1 Rounder hergegeben und dazu noch einen 3 Round, soviel ist ein Cutler nicht wert mmn.

edit: ich meine die Broncos haben jetzt und im nächsten Jahr 2 1 Rounder, und dazu einen halbwegs sicheren QB. mmn Sieger in diesem Trade.

bearbeitet von Wienerfußballfan

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

aBorable

weil ? klarer sieg für die bears bei diesem trade mmn.

Der 1st Rounder 2010 is komplett irrsinnig. Nie und nimmer gewinnen die Bears diesen Trade.

Der Kollege hat einen 17-20 Record.

Ich hab übrigens noch keine einzige Meinung gelesen die die Bears als Sieger darstellt.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Living the Dream!

Glaube ich nicht, Orton war letzte Saison keineswegs so schlecht, da gabs schon andere Baustellen im Team, jetzt hat man 2 1 Rounder hergegeben und dazu noch einen 3 Round, soviel ist ein Cutler nicht wert mmn

ein 25 jähriger pro bowl/franchise qb der ein team ohne defense und mit dem 17ten RB fast in die playoffs geführt hat ist für ein team das praktisch noch nie einen guten qb hatte und bei dem die baustellen jetzt nicht riesig sind um einiges mehr wert als 2 1st Rounder. denver wird mmn relativ lange brauchen um sich zu erholen, denn ein orton wird sich bei dort sicher ein bisserl schwerer tun als ein cutler..ausserdem hat denver in den letzten ~10 jahren fast nur müll in der ersten runde gedraftet..

bearbeitet von seanton

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

V.I.P.

hab mir im übrigen erlaubt die keeper und dynasty bei fleaflicker zu aktivieren fürs nächste jahr - was immer das heißen soll und warum auch immer ich das als nicht comissioner machen darf :smoke:

Hätte eigentlich gedacht, dass wir das frühestens beim Draft Weekend oder dannach machen (weil wir ja immernoch nicht wissen wie wir mit Rookies umgehen - Rookie Draft etc.)

@ Trade - Wenn man sich anschaut was die Bears so "draften", dann tun die 2 1st Rounder absolut nicht weh (zumal sie sowieso keine Top Picks sind und kommts mir nicht mit Matt Forte.. :p ). - McDaniels baut in Denver jetzt halt das ganze Team nach seinem Geschmack um, ob das was wird wird man sehen. Im Endeffekt muss man halt trotzdem abwarten wie sich Cuntler bzgl. Gesundheit so tut und dann weiss man wer der wahre Sieg is (ich tendiere zu DA Bears :p)

bearbeitet von Ston3

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Chi se ne frega!

Nur mal so zur Übersicht:. Welche Teams brauchen noch QB?

In Draft-Reihenfolge

Lions

(eventuell Seahawks)

49ers

(eventuell Broncos)

Jets

Redskins (?)

Realistisch ist wohl, dass Stafford zu den Lions kommt und Sanchez zu den 9ers, oder irgendwer anderer Meinung?

Nur wen bekommen die Jets? Kann ja nicht ihr ernst sein, dass sie mit Clemens in die Saison gehen!? :=

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.