Recommended Posts

Walk like an Egyptian
Torres in talks, Madrid prepare for exit

Written by Matt Ladson on June 27th, 2007

If you have somehow missed it today, reports claim Liverpool officials have been in talks with Athletico Madrid over the purchase of star striker Fernando Torres.

Talks are said to have been ongoing and are now at a crucial stage as the two clubs look to agree a price for the Spaniard. Different reports claim different numbers and stumbling blocks. Some say Athletico want £25m for their captain and Liverpool aren’t willing to pay that much, other reports suggest the problem is with Torres’ own payout clause of £2.5m.

The forward is currently on holiday and so it is now being widely reported any deal will not be concluded until he returns - on July 10th. Reds fans will be hoping that isn’t the case and he can return from holiday within the next two weeks to conclude the deal.

Athletico fans held a protest in a Madrid square over the imminent sale of their 23 year old captain, while an Athletico official told the media: “Nobody is essential. We are trying to build a team to compete and it is not about any one player and, good though he is, we want a squad that achieves its ambitions.

“Atletico is creating a side that is not all about Torres, but about the team itself. I would love Fernando to stay, but it is Fernando himself who will decide his future.

“We have talked to him and told him that he is in our plans. It is normal that he has doubts. It is also normal that there are offers that has caused him to stop and think.”

These reports come days after Athletico said they had received no bids for Torres - so often a huge sign there has in fact been a bid.

Whether Djibril Cisse and/or Luis Garcia will be part of any deal is also yet to be known, with Benitez said to be wanting to keep hold of Garcia.

www.thisisanfield.com

Atleti hint at life after Torres

By Lucas Brown and Francisco Acedo - Created on 27 Jun 2007

Atletico Madrid have given their clearest indication that Fernando Torres could leave the club and that Diego Forlan could be his replacement.

With Liverpool said to have made their interest in the highly-rated striker known, the Spanish club are now playing a waiting game.

Atletico official Miguel Angel Gil Marin admitted he was aware of The Reds' desire to sign Torres and said that one of his jobs this summer could be to look for a replacement.

"Nobody is essential," Gil Marin told Punto Radio.

"We are trying to build a team to compete and it is not about any one player and, good though he is, we want a squad that achieves its ambitions.

"Atletico is creating a side that is not all about Torres, but about the team itself.

"I would love Fernando to stay, but it is Fernando himself who will decide his future.

"We have talked to him and told him that he is in our plans. It is normal that he has doubts.

"It is also normal that there are offers that has caused him to stop and think.

Things in football can change at any time and, although I do not see anything happening yet, I have to continue to work on looking for alternatives in case all this talk becomes a reality."

Despite all the rumours, Gil Marin holds out hope that Torres will reject Liverpool's overtures and commit himself to the club where he came through the youth ranks.

However, the approach to sign Forlan from Villarreal will continue even if Torres stays, according to Gil Martin.

"The deal that we are trying to do for Forlan is to give Fernando a partner in attack, but it may also be to use him as his replacement," Gil Marin said.

"Torres knows that he is wanted at Atletico and, as far as I know, he wants to stay."

After a meeting with his club and agent, it is believed that Forlan has decided to snub potential interest from the Premier League to remain in Spain.

Aston Villa and Sunderland have both been linked with the former Manchester United forward.

http://home.skysports.com

:support: Also die Zeichen verdichten sich, daß Fernando Torres die Rojiblancos verlassen wird...scheinbar hat ihn Rafa überzeugt nach Liverpool zu wechseln...mehr wissen wir, wenn der Spieler vom Urlaub zurückkehrt, aber mein Gefühl sagt mir "El nino" trägt in Kürze mighty-red !!! :)

Atlético ist sich scheinbar selbst nicht mehr sicher, daß sich FT für eine Fortsetzung seiner Karriere in Madrid entscheiden wird und sucht bereits händeringend Ersatz für ihn (ein erstes € 17Mio-Angebot für Diego Forlan wurde von Villarreal abgelehnt...) ;)

PS:...wenn ich richtig gelesen habe, wird Skysports ja sogar von unserem gestrengen Mod als seriöse Quelle anerkannt...scheinbar dürfte an dem sooo unglaubwürdigen Torres-Gerücht ja doch was dran sein... :augenbrauen::winke:

bearbeitet von goleador2000

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Banklwärmer

Also mein Näschen verrät mir, dass Goleador richtig liegen könnte.

Aber jetzt müssen endlich mal Verpflichtungen folgen, dass zieht sich ja elendslang hin mit Benitez und Torres.

Andererseits Woronin ist ja auch nicht umsonst da, oder? :ears:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Bunter Hund im ASB

Also mein Näschen verrät mir, dass Goleador richtig liegen könnte.

Aber jetzt müssen endlich mal Verpflichtungen folgen, dass zieht sich ja elendslang hin mit Benitez und Torres.

Andererseits Woronin ist ja auch nicht umsonst da, oder? :ears:

na ja, bei dem zinken hoffe ich es auch :feier:

inwiefern voronin wichtig sein wird, wird sich logischerweise erst zeigen. aber ich, und da bin ich sicher nicht alleine, glaube, dass er keine grossartige rolle bei pool spielen wird. vor allem nicht neben einem kuyt, crouch und einer evtl. namhaften neuverpflichtung.

er wird seine einsätze bekommen nur werden sich die auf die nationalen cups, vor allem liga cup und ein paar ligaspiele, wenn die "stars" geschont werden, beschränken. lasse mich aber gerne eines besseren belehren! also andrej, strafe mich lügen :super:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

The King

Voronin ist eigentlich ein Mann mit ausgezeichneten Anlagen, sein Problem ist die Konstanz - an manchen Tagen schießt er unglaubliche Tore, beschäftigt eine Abwehr alleine und ist überall am Feld zu finden, am nächsten Tag kann er nicht mal einen Amateur überspielen.

Insgesamt denke ich, dass er für Liverpool zumindest ein wertvoller Ergänzungsspieler werden wird - ich glaube, dass sein Stil mit dem auf der Insel gut zusammenpasst.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Walk like an Egyptian

Voronin ist eigentlich ein Mann mit ausgezeichneten Anlagen, sein Problem ist die Konstanz - an manchen Tagen schießt er unglaubliche Tore, beschäftigt eine Abwehr alleine und ist überall am Feld zu finden, am nächsten Tag kann er nicht mal einen Amateur überspielen.

Insgesamt denke ich, dass er für Liverpool zumindest ein wertvoller Ergänzungsspieler werden wird - ich glaube, dass sein Stil mit dem auf der Insel gut zusammenpasst.

Wie "gfresh" schon sagte, bin ich auch der Meinung, daß er vor allem für die Cup-Bewerbe oder wenn Kuyt geschont werden soll, eingeplant ist. Der Ukrainer ist kein großes Risiko da er körperlich sicher prädestiniert für die PL ist und noch dazu ablösefrei war...seine Verpflichtung wird im Vorhinein durch die Bank eh schon mit großer Skepsis gesehen...er kann nur überraschen und zeigen daß er die Qualität und Klasse hat für L'Pool zu spielen... ;)

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Banklwärmer

Ich möchte meine Nase ja nicht in andrer Leute Dinge (ch bin programmierter ManU-Fan) stecken, aber ich denke dass sich Liverpool nicht von heute auf morgen so verstärken kann (müsste ja eine Spielerflut einsetzen), um den eingespielten Teams a la Chelsea und ManU das Wasser reichen zu können.

Aber die grosse, sich aufdrängende Frage iiiiiist:

Kann Liverpool, unter Benitez wohlgemerkt, diesen unbändigen Angriffsfussball a la ManU zelebrieren oder werden Stars auch in die von Benitez geschneiderten Taktikkorsette gezwängt??

Wenn ja, dann brauch ich keine Stars, dass kann die 2te Garnitur auch.

Kernpunkt: Braucht ein Taktiker a la Benitez Ausnahmekönner für sein System oder wäre das wie ein "Perlen vor die Säue zu werfen?" :hexe:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chi se ne frega!

Also mMn fehlt "Benitez-Systemfussball", wie du es so schön bezeichnest, nur ein Knipser.

Wenn ich mir nur überlege wieviele Chance letzte Saison ungenützt geblieben sind, unglaublich! :nein:

Liverpool hatte glaube ich eine der schlechtesten Trefferquoten der Premier League, und das bei Platz 3, dann sieht man schon wo das Problem liegt, nämilch im Abschluss!

Und genau daran wird jetzt gearbeitet und ich glaube, dass Torres das Potenzial hat, dieser Knipser zu sein! :)

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Sissoko Pens New 4 Year Deal

Momo Sissoko has become the latest player to pledge his future to the Reds after signing a new four-year deal.

The Mali international had been linked with a summer move away from Liverpool but the player himself has denied he ever considered leaving Anfield.

After putting pen to paper on a contract that will keep him at the club until at least 2011 Sissoko told Liverpoolfc.tv: "It was never in my thoughts to leave Liverpool.

"I read about the speculation linking me with other clubs but I am already at a big big club and it's an honour for me to be able to call myself a Liverpool player.

"I feel fresh and can't wait for the new season to start. I am injury-free and although I know I'll face a battle for a place in the team as we have so many great midfielders I'm prepared to fight for a position.

"It obviously gave me a huge boost to my confidence that the manager believes in me and wanted me to stay at the club. Now I want to repay him on the pitch."

liverpoolfc.tv

Macht für mich Sinn. Auch wenn wir im zentralen Mittelfeld mit Sissoko, Lucas, Alonso, Mascherano und Gerrard jetzt fast schon überbesetzt sind, Potenzial hat der Junge aber eine Menge, wie er beim Auswärtsspiel gegen Barcelona eindrucksvoll bewiesen hat. Er hat zwar sicher noch technische Mängel (vor allem sein First Touch ist noch sehr ausbaufähig), aufgrund seiner Zweikampfstärke kann er für uns aber vor allem in schweren Auswärtsspielen (wie eben das im Nou Camp) sehr wichtig werden.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Walk like an Egyptian

liverpoolfc.tv

Macht für mich Sinn. Auch wenn wir im zentralen Mittelfeld mit Sissoko, Lucas, Alonso, Mascherano und Gerrard jetzt fast schon überbesetzt sind, Potenzial hat der Junge aber eine Menge, wie er beim Auswärtsspiel gegen Barcelona eindrucksvoll bewiesen hat. Er hat zwar sicher noch technische Mängel (vor allem sein First Touch ist noch sehr ausbaufähig), aufgrund seiner Zweikampfstärke kann er für uns aber vor allem in schweren Auswärtsspielen (wie eben das im Nou Camp) sehr wichtig werden.

100% agree :super:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Sehr bekannt im ASB

Aber die grosse, sich aufdrängende Frage iiiiiist:

Kann Liverpool, unter Benitez wohlgemerkt, diesen unbändigen Angriffsfussball a la ManU zelebrieren oder werden Stars auch in die von Benitez geschneiderten Taktikkorsette gezwängt??

Wenn ja, dann brauch ich keine Stars, dass kann die 2te Garnitur auch.

Kernpunkt: Braucht ein Taktiker a la Benitez Ausnahmekönner für sein System oder wäre das wie ein "Perlen vor die Säue zu werfen?" :hexe:

Das aktuelle Kader besitzt einfach noch nicht die Qualität um speziell in der Premier League ganz vorne mitspielen zu können. Manchester und auch Chelsea hatten da in den letzten Jahren auch ganz andere finanziellen Möglichkeiten um ihre Teams entsprechend zu verstärken.

Durch die neuen Investoren hat jetzt auch Liverpool die Möglichkeit einige Stars zu verpflichten. Um ganze vorne mitspielen zu können muss man jetzt zwei bis drei Top Spieler holen! Neben einen Angreifer braucht man auch noch speziell im rechten und linken Mittelfeld einige technisch starke, torgefährliche und offensiv ausgerichtete Spieler, die auch mal ein Spiel alleine entscheiden können. Die hier schon öfters genannten Simao, Quarezma, Pedersen und Malouda wären alles interessante Spieler.

Mit diesen Spielern hätte Rafa dann auch gegen hinten kompakt stehende Mannschaften ganz andere Möglichkeiten.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Walk like an Egyptian

Neben Dani Pacheco wurden auch noch andere Youngsters verpflichtet: :ears:

More new faces sign for Reds

By Adam Bryant Sunday 1st July 2007

Fernando Torres may be the name on everyone's lips, but Rafael Benitez is also snapping up a bunch of new young players.

In addition to Mikel San Jose, Nikolay Mikhailov, Krisztian Nemeth, and Andras Simon, Liverpool have confirmed that they have signed striker Marvin Pourie from Borussia Dortmund and Alex Kacaniklic from Swedish club Helsingborgs.

Quelle: LFC-Online

Des weiteren haben noch die 2x hintereinander siegreichen FA-YouthCup-Winner Craig Lindfield, Jay Spearing, Robbie Threlfall, Stephen Darby und Ryan Flynn langfristige Verträge beim LFC unterschrieben. :smoke:

Last but not least eine weitere interessante Personalie: Der Holländer Piet Hamberg wurde als Nachfolger der lebenden LFC-Legende Stevie Heighway als neuer Liverpool Football Academy Director bestimmt...;)

Ich hoffe natürlich, daß wir uns dank der Connections dieses Mannes vermehrt in den Niederlanden umsehen und uns nach Dirk Kuyt und dem jungen Jordy Brouwer weitere topausgebildete Spieler/Youngsters aus dem Lande des aktuellen U21-Europameisters nach Liverpool holen... :yes:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chi se ne frega!

Turbulenzen um Torres:

Torres Stuns Liverpool With £31.2m Contract Demand

Fernando Torres is reportedly demanding a six year contract worth a massive £31.2million, on the back of Inter Milan's willingness to meet that.

Just when it seemed like Liverpool had seen off the last of the obstacles, a new one seems to have appeared.

A deal with Atletico Madrid has been agreed, and Luis Garcia's move to El Calderon is also all but done, but Fernando Torres, the man who matters, is proving to be the new road-block in his own move to Liverpool.

The Sun report that the striker has asked for a bumper £100,000 a week salary, and a six year contract, which totals to £31.2million.

It is worth noting that Liverpool had decided to dish out his transfer fee - which is much lower than this - only after much deliberation.

Though this amount will be amortized over six seasons, it is a contract that supposedly only five Premiership players - Shevchenko, Ballack, Gerrard, and Ronaldo and Henry - have ever topped.

With even Chelsea deciding that Frank Lampard and skipper John Terry will not be offered £100,000 a week or over, it would be an understatement to say that Torres' demand has stunned Liverpool.

There seems to be an offer from Inter Milan that has caused the problems. The report insists that Torres' agents, Bahia International, are keen to use the Nerazzurri's offer to land him a bumper contract.

Sources from the agency have been quoted as saying: "He’ll only leave Atletico if the club, and the offer, is absolutely right for him."

It is unclear whether Liverpool will meet this demand. They will want to baulk at it, but will know that losing the player over wage demands after all the hard work they have put in, will be a very sorry situation to be in.

goal.com

@Internazionale

Moratti hat einfach nur einen Boscher wenn er wirklich auch nochTorres verpflichten will! :aaarrrggghhh:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

omni potens

lass ihn doch.man wird schon sehen was inter davon hat.kommende saison werde sie eh gleich von anfang an weinen weil anere besser sind als sie.

die haben es immernoch nicht begriffen was es heisst intelligent zu wirtschaften.

torres un dliverpool: nein danke

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Walk like an Egyptian

Morgen könnte also der Tag der Wahrheit sein - der 3.7.2007 könnte ein historischer Tag aus Sicht des LFC werden !!! ;):smoke:

Garcia and Torres trade planned for tomorrow

written by John Davies

on Mon 02 Jul 07 at 18:07

Luis Garcia is currently in Madrid where he is expected to complete a medical for Atletico, whilst Fernando Torres has cut short his holiday to complete his Liverpool move.

Liverpool look set to pay the highest transfer fee ever for a Spanish player in football history plus obliterating Liverpool’s previous record transfer of £14.1 million spent on Djibril Cisse from Auxerre. Fernando Torres was due to remain on holiday until next week, and it is expected that following the conclusion of the deal which could occur tomorrow, he will return to his holiday - the Spanish players having only finished their domestic season in the last couple of weeks.

Figures for the Luis Garcia element of the transfer have been valued at between £4 and £7 million in different media reports. The two deals will be done separately with Torres expected to cost Liverpool £26.5 million.

23 year old Fernando Torres has been at Atletico for over half of his life, joining aged 11 and is club captain. Prising their ‘Gerrard’ away has been no easy task - but for the critics who suggested that Benitez was unhappy - to the doom-mongerers who suggested that there was NO money to spend then the reds have dipped in to their pockets to some extent, although Liverpool have recouped money through some significant player sales.

Luis Garcia has been a great talent for Liverpool, certainly in European competition, but it now looks like Liverpool really have taken a step up in their footballing ambition. Now that Rafa looks set to secure his ‘first choice target’ for possibly the first time in his Anfield career - he will feel an extra sense of pressure on his shoulders.

www.anfield-online.co.uk

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag