wembley-toni ist tot!


alfman

Recommended Posts

Postaholic
Mein Beileid an seine hinterbliebene Familie.  :(

Ruhe in Frieden, Toni!

Die Trauerminute vor dem Spiel + dass sein Platz mit einem Blumenstrauß "geschmückt" wird halte ich für sehr schöne und würdige Gesten.

817468[/snapback]

Genau meine Worte!

Ich bin mir sicher er schaut sich das morgige Spiel mit dem Superkicker im Himmel an! :v:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Jahrhunderttalent

R.I.P. Toni !!!!

von NFL.com:

Former kicker Fritsch dead at 60

NFL.com wire reports

VIENNA, Austria (Sept. 13, 2005) -- Toni Fritsch, who went from Austrian soccer player to place-kicker for the Dallas Cowboys, died at 60.

Peter Klingelmueller, a spokesman for Rapid Vienna, the soccer club on which Fritsch played for 14 years, confirmed Fritsch's death. The Austria Press Agency reported that Fritsch collapsed and died of heart failure in Vienna after eating at a restaurant.

Fritsch played in nine matches for the Austrian national soccer team and, in 1965, scored two goals for Austria as it defeated England 3-2 in London. Six years later, soccer-style kickers were becoming popular in the NFL and the Cowboys sent scouts to Europe in search of strong-legged soccer players who could be taught to boot footballs.

"The first place we went was Vienna, and the first player we tried out was Toni Fritsch," then-Cowboys personnel director Gil Brandt recalled in Dallas. "He had a hard time speaking English at first, but he did master it."

Brandt recalled that Fritsch kicked the winning field goal in his NFL debut. It was a 26-yarder with 1:53 left that gave Dallas a 16-13 victory against the Cardinals in St. Louis.

"It was one of the funniest things I've ever seen," Brandt said. "A linebacker for the Cardinals was hollering, 'Choke, Fritsch, choke!' and Dave Edwards, our upback on the protection team, said, 'He can't understand English.' "

Fritsch, a gregarious guy who was popular with teammates, shared kicking duties in Dallas in 1971, then had the job pretty much to himself for the 1972, '73 and '75 seasons. He led the NFC with 22 field goals in 1975. The Cowboys beat Miami in the Super Bowl after the 1971 season and lost the title game to Pittsburgh after the '75 season.

After kicking for San Diego for part of the 1976 season, Fritsch settled in with the Houston Oilers from 1977-81 and was part of their "Luv Ya Blue" heyday under Earl Campbell and coach Bum Phillips. He finished his NFL career kicking for Phillips on the New Orleans Saints in 1982.

Fritsch still holds an NFL record by having kicked a field goal in 13 consecutive playoff games. New England's Adam Vinatieri has an ongoing streak of 12 games.

Fritsch lived in Houston for many years after he retired. Brandt recalled Fritsch attending a Cowboys reunion in June 2004.

AP NEWS

The Associated Press News Service

Copyright 2005, The Associated Press, All Rights Reserved

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Anfänger

TONI FRITSCH, walter glechner und der seitl (ich glaube der gebhardt war auch noch dabei) waren irgendwo in der nähe der hohen wand, sonntag nachmittag ist es gewesen, ich als volksschüler mit meinen eltern, das war mein erster kontakt mit rapid. kann mich noch erinnern, wie mein vater erfürchtig über diese leute gesprochen hat. das prägte mich. lieber toni.....du hast rapid verkörpert....einer für den seine rapid gleichzeitig familie gewesen ist. möge dein geist weiterwirken. du bleibst immer und ewig in uns!!!!!!!!!

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

ich will nicht pietätlos erscheinen....aber jede wette:

der happel, der hanappi und der fritsch sitzen heute mit einem sechsertragerl auf einer wolke und lachen sich schlapp, weil sich der kahn komplett anschüttet!

ansonsten kann ich nur sagen....ein großer sportler und wohl ein sehr großer mensch: was man allerorts hört ist der wembley toni der mann von nebenan geblieben ....was noch viel wichtiger ist als seine leistungen als kicker! das alter ist natürlich tragisch - aber es gibt menschen die in wenigen jahren viel mehr bewirken als andere es in einigen leben zusammenbringen würden.

die schweigeminute und die blumen auf seinen platz find ich persönlich eine schöne und angemessende geste!

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Wichtiger Spieler
Dass er nicht alt werden würde, war ja klar, aber wenigstens Rapids Auftritt in der heurigen Championsleague hätte ihm vergönnt sein sollen.

Ruhe in Frieden, Toni!

817291[/snapback]

wie kommst du darauf? war doch sehr überrascht von seinem frühen tod.

auch von mir, mein beileid. durfte den wembley toni noch auf der pfarrwiese auflaufen sehen. großer sportler, großer mensch.

ein letztes interview mit dem wembley toni kann man auf

www.football-austria.blogspot.com

lesen.

bearbeitet von Michi78

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.