Recommended Posts

Tartan Amy

Naja, es ist schon irgendwie komisch, klingt nun sicher etwas trotzig wenn ich sag das es mir so fast lieber ist, als ihn jammernd bei uns zu haben. Die letzten Interviews wären einfach für einen Skipper nicht wirklich tragbar gewesen, allerdings ist's sportlich - wenn er in Form ist - ein recht herber Verlust. Die 16Millionen sind meinen Infos nach nur eine "Initial fee" heißt es wird bei Titeln, Toren und Einsätzen noch mehr, sollte aber nicht der einzige Grund sein ihm auf seinen weiteren Weg alles Gute zu wünschen. Man dankt für die 2-3 Tore die er pro Spiel die letzten Jahre geschossen hat, aber wirklich Sorgen über die Vereinszukunft mach ich mir da nun trotz allem keine, man dachte Ian Wright-Wright-Wright wäre unersetzbar, dann kamen Anelkunt (der ja nun seit er Religiös konvertiert ist, wieder tragbar sein dürfte) und noch später Henry .. nun kommen Rob und Nick (und natürlich Ade) .. wird schon wieder gehen, der Rest der Truppe hat auf jeden Fall die Qualität trotzdem die CL zu erreichen ..

Das man nun diverse Gloryhunter und Henry-Fans los wird seh ich auch durchaus als positiven Nebeneffekt an, und ganz in die midtable-mediocrity wird man wohl nicht abrutschen, Geld für wen neuen sollte auch zur genüge da sein, wenn das nicht - dann zumindest der Charakter Kroenke ein weiteres mal abblitzen zu lassen ..

Up the Arse ..

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Grün-Weisser Stolz

Naja, es ist schon irgendwie komisch, klingt nun sicher etwas trotzig wenn ich sag das es mir so fast lieber ist, als ihn jammernd bei uns zu haben. Die letzten Interviews wären einfach für einen Skipper nicht wirklich tragbar gewesen, allerdings ist's sportlich - wenn er in Form ist - ein recht herber Verlust. Die 16Millionen sind meinen Infos nach nur eine "Initial fee" heißt es wird bei Titeln, Toren und Einsätzen noch mehr, sollte aber nicht der einzige Grund sein ihm auf seinen weiteren Weg alles Gute zu wünschen. Man dankt für die 2-3 Tore die er pro Spiel die letzten Jahre geschossen hat, aber wirklich Sorgen über die Vereinszukunft mach ich mir da nun trotz allem keine, man dachte undefined wäre unersetzbar, dann kamen Anelkunt (der ja nun seit er Religiös konvertiert ist, wieder tragbar sein dürfte) und noch später Henry .. nun kommen Rob und Nick (und natürlich Ade) .. wird schon wieder gehen, der Rest der Truppe hat auf jeden Fall die Qualität trotzdem die CL zu erreichen ..

dann hol ma seinen Sohn als Henry ersatz ^^ SWP :feier:

Im ernst ich denke wenn Robin Van Persie wieder in Form kommt und der Adebayor bisschen mehr glück hat in toreschiessen dann passts schon. Mitn Walcott kommt ja ein Mini Henry :allaaah: .

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Pass And Move - It's The Liverpool Groove

Arsenal reject Kroenke's offer to fund purchase of new players

Matt Scott

Saturday June 23, 2007

The Guardian

Stan Kroenke has offered to underwrite a multimillion-pound transfer budget for Arsenal but the club's directors are determined to go it alone.

Arsenal's capacity to compete in the transfer market has frequently been called into question and uncertainty surrounds the position of the manager, Arsène Wenger, beyond the expiry of his contract in 12 months. With that in mind, Kroenke has suggested ploughing fresh funds into the club. "It seems that the anxiety about Stan Kroenke and his intentions has been well documented," said a source close to the American billionaire. "But he'd like to support Arsenal."

Kroenke's proposal was made during a summit this month involving the American, the Arsenal chairman, Peter Hill-Wood, and the club's managing director, Keith Edelman.

Hill-Wood once said of Kroenke "we don't need his money and we don't want his sort" but he accompanied Edelman to New York 11 days ago for the first face-to-face talks with the 12.19% shareholder since he raised his stake to that level in April. Though the directors' position has softened, the message was the same: Kroenke was told the club's finances are sound and extra money was not required from outside to fund player purchases.

Despite the differences of opinion, both camps have described the negotiations as amicable, although each set out with different objectives. Edelman and Hill-Wood sought to persuade Kroenke to sign up to the "lock-down agreement" that the club's shareholder-directors have entered. That would have required from Kroenke a commitment not to increase his investment in the club for 12 months.

But despite opposition from within Arsenal, the billionaire has not ruled out purchasing the club outright and his refusal to accept the lock-down will be interpreted as a reflection of urgent ambitions. There are approximately 12% of shares in the hands of hedge funds and nominee companies and a determined bid, of possibly £7,000 to £8,000 per share, would draw those to Kroenke.

In a warning statement made at the end of April, Arsenal's largest shareholder, Danny Fiszman - who controls 24.11% of the club's equity - urged the American not to attempt a stake-building exercise, claiming "over 50%" of the shares were in the hands of individuals who would resist a hostile takeover.

Directors fear a Glazer-style takeover where debt payments of up to £60m a year are consuming profits at Manchester United. However, Kroenke was keen to impress upon Edelman and Hill-Wood that his sports company acquisitions in the US have never involved massive borrowing. "Stan doesn't use gearing in his American sports investments," said the source.

None the less, it seems last week's discussions failed to advance matters very far. Though both sides have been keen to play down suggestions of tensions, a joint statement expected eight days ago has been delayed by "legal issues".

However, sources say a conciliatory Kroenke accepted Edelman and Hill-Wood's position and did not make demands, treating the talks as a getting-to-know-you exercise. Although the size of his investment makes him the fourth-largest shareholder, Kroenke did not insist on a boardroom position.

"[The meeting] went perfectly well," said Hill-Wood this week. "I hope we will be able to work with him in the future, just as we would with any interested people." One individual linked with the club is Mohammed Al Hashimi, a Dubai-based investor who described the Gunners this month as "a very profitable club".

More is now known about Kroenke, the man labelled "Silent Stan" in his homeland.The Arsenal Supporters' Trust, which is opposed to a heavily debt-led buyout, welcomed Kroenke's reassurances over borrowings.

The Trust last night urged the board to consider using a rights issue, whereby new shares are sold to raise capital for a company, which could be a vehicle for Kroenke's investment.

"The AST has previously raised the proposal for a limited rights issue with the Arsenal board," said a spokesman. "This would see extra money going into the club, rather than to shareholders, as currently happens when new investors buy a stake in Arsenal.

"The huge increase in the value of the club's shares in recent years would mean that no shareholder need suffer any financial loss from this approach."

USA ? USA ? USA ?

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Postinho

ich seh den verlust auch nicht sooo schlimm.

van persie und theo können durchaus die lücke füllen.

mittlerweiler steht auch wenger vor dem weggang. bin gespannt was da nun so alles passiert, aber ein kleiner neuanfang ist vielleicht nicht so schlecht.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Grün-Weisser Stolz

ich hoffe wenger bleibt weil auch Fabregas seine zukunft am wenger geknüpft hat und das wäre wesentlich schmerzvoller als Henry ...

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Tartan Amy
WENGER D-DAY

SUNDAY Mirror SPORT FIRST WITH THE BIG STORIES.. ..AND HERE ARE 4 MORE EXCLUSIVES

By Steve Stammers 24/06/2007

ARSENE WENGER'S future at Arsenal will be decided this week.

Wenger will meet chairman Peter Hill-Wood and managing director Keith Edelman to discuss a new four-year deal - and a shock move for former Arsenal star Nicolas Anelka. Despite Thierry Henry's £16million departure to Barcelona there is a growing belief that Wenger will sign a deal that will keep him at the Emirates until 2011.

A senior Arsenal insider said: "We are comfortable about the outcome of the talks with Arsene." Wenger signed Anelka as a teenager from Paris St Germain for £500,000 in February 1997 and he played a key role in their 1998 Double.

Advertisement

Click here to find out more!

But his aloof nature earned him the nickname "Le Sulk" and in 1999 he demanded a transfer and was sold to Real Madrid for a staggering £23.5m.

After flopping at Madrid he had another spell with PSG before moving on to Liverpool, Manchester City, Fenerbahce and Bolton who paid £8m for him last summer.

The surly teenager who fell out with the Arsenal board is now a model pro who this month shelled out £60,000 to fly Bolton boss Sammy Lee, several team-mates and the club's groundsman and kit man to Morocco for his wedding.

sundaymirror

stammers ist bei arsenal sachen gewöhnlich recht gut informiert ..

bearbeitet von Keyser Soze

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Tartan Amy

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=44992

Wenn er kommen würde wäre es sicher ein super Transfer aber ich glaube nicht daran

würd ihn nicht wollen, schon gar nicht um das geld das atletico verlangt, ist wieder nur irgend ein spanier bei dem du ca. 20% chance hast das er sich in der PL zu recht findet, nehm ich lieber anelka, bent, berbatov ( :lol: ) oder mccarthy bei welchen ich weiß das sie die liga kennen und sicher ihre tore machen, außerdem noch um mindestens 50% billiger sind .. wenn man so schaut hat sich in den letzten jahren bis auf cuntaldo keiner wirklich durchgesetzt von den teuren einkäufen aus den südlichen ligen, und bevor ich so einen shevchenko, veron oder reyes abklatsch hab die außer herumjammern und keine leistung bringen gar nix machen geh ich auf nummer sicher und hol mir anelka ..

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

romazone.org
Arsenal are preparing a bid for Roma midfielder Alberto Aquilani after he impressed in the Under-21 Championships.

The Azzurrini man was Italy’s joint top scorer with two goals in the European tournament in Holland this month and among their most exciting players.

The ‘Sunday Mirror’ reports that Gilles Grimandi was watching Aquilani for Arsenal during the win over Portugal in the Olympic play-off.

However, it will take a massive proposal for the Gunners to lure him away from his hometown club.

[...]

channel4

:lol:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Grün-Weisser Stolz

da hast auch wieder recht... ahja Martins der letztes jahr bei uns im gespräch war ist weider ein thema für uns...

Weiss ned was soviele gegen Anelka haben klar früher ging er wirklich überall hin wegen geld und führte sich eventuell auf aber er hat sich geändert und deswegen spielt er ja auch wieder in Frankreich und ich denke wer gut genug für Frankreichs nati ist der kann auch nur gut für uns sein.

Anelka :love:

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Living the Dream!

Nachdem es momentan recht ruhig ist bezueglich unserer Transfers von JEDEM hab ich mal wie es im Liverpool Thread vorgemacht wurde eine Theorie aufgestellt.....die Vereine (also Arsenal und alle anderen) haben Stillschweigen vereinbart um in Ruhe über die Ablösesummen verhandeln zu können bzw. andere Spielerdeals (JAR, Alexandre Song etc..) mit einzubeziehen...

Ich bin guter Dinge.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag