Recommended Posts

Wichtiger Spieler

Why Neill joined Hammers

By David Lewis

January 21, 2007 AUSTRALIA star Lucas Neill last night revealed why he chose to pledge his future to battling West Ham and not pedigree club Liverpool - and insisted it wasn't about money.

After finally concluding a complex switch from Blackburn Rovers to the Hammers for a transfer fee of $3.7 million, Neill, speaking exclusively with The Sunday Telegraph, said he was motivated by ambition not greed.

The versatile defender has signed a 2 1/2-year contract worth an estimated $150,000 a week - $70,000 more than Liverpool were prepared to pay.

But he declared: "It wasn't about cash - that didn't come into it. It was about being wanted. West Ham were knocking down the door to get me.

"Liverpool made a take-it-or-leave-it offer and didn't even come in for me until 15 days after the transfer window opened (at the beginning of the month).

"People who have raised their eyebrows at me for making this decision are in for a surprise because West Ham have a shopping list of players which almost blew me away.

"People have said I put money before medals and how could I make a sideways move like this and not go to a club like Liverpool, who are always in the hunt for trophies and have so much prestige.

"It was an extremely hard decision but I know it's the right one.

"West Ham moved heaven and earth to sign me, while Liverpool gave me the impression that I might not even get a game if I went there.

"I supported them as a kid and I know people are going to give me stick for not choosing them."

Bowled over by the charisma, desire and deep pockets of the London club's mega-rich owner Eggert Magnusson, Neill explained: "It took me all of two minutes to be convinced I wasn't making a mistake when Mr Magnusson told me about his plans for the club."

Magnusson, whose fortune was built on a biscuit empire, gave Neill a three-minute speech in which he outlined his desire to turn West Ham - third from bottom of the Premiership and fighting for its life - into the next Chelsea.

Neill, who will make his debut in the FA Cup tie against Watford next weekend, said: "What he said almost knocked me off my feet. He told me I'm the first of many new signings earmarked for the club.

"I can be part of something big here. West Ham are very well supported. They just happen to be at the wrong end of the table at the moment. But I hope to play my part in helping remedy that.

"They were two minutes away from winning the FA Cup final last season and have not suddenly become a bad team."

Neill has a get-out clause built into his deal should the Hammers drop.

"It's a calculated gamble," he said. "It won't be a glamorous three months but once we secure safety, people won't question my motives any more.

"I believe I will have the last laugh. People will soon be talking about West Ham in a very different way."

Neill, whose reputation soared after a stellar World Cup, has a proven track record for altruism - including setting up a scholarship scheme for Australian kids.

The talent tree is already bearing fruit.

Manly 15-year-old Chris Payne has been invited back for a second stint at Blackburn after Neill paid for him to travel to England for a trial at Ewood Park.

Neill might be gone but his largesse looks set to live on at the club where he says he spent five great years.

also hat der neill unterschrieben. für mich eine sehr, sehr gute neuverpflichtung.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

also hat der neill unterschrieben. für mich eine sehr, sehr gute neuverpflichtung.

seh ich genauso, is mMn einer der besten (zusammen mit dem Spursvogel, dessen Namen mir gerade nicht einfällt) RV der Liga.

Unsere heutige IV besteht, wie ich gestern bereits getippt habe, tatsächlich aus AF und Davenp.

Aufstellung:

-----Cole-----Hare----

LBM---------------Yossi

-----NRC-----Qua------

Mc-Anton-Daven-Dailly

---------Roy------------

Subs: Green, Mullins, Spector, Etherington, Sheringham

bearbeitet von Cormega

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!
Tipp:

1-1

hab ich ja fast richtig getippt.

Result

Northern Monkeys 2-2 West Ham United

Goals: Cole, Harewood, Millner, Solano

Spiel hab ich bereits im Spieltagsthread zu Genüge kommentiert. Letztendlich können wir mit dem Punkt zufrieden sein, auch wenn wir schon 0-2 geführt haben. Am besten gefallen haben mir heute heute unser Skipper Reo-Coker (beste Saisonleistung!), Roy Carroll, Quashi (auch wenn er in der 2HZ nachgelassen hat) und auch unsere neuer IV Davenport (0-1 mit dem Kopf vorgelegt).

Hoffe jetzt nur, dass sich Anton Ferdinand nicht schlimmer verletzt hat. Ansonsten sollte Eggy sofort das Scheckbuch rausholen und Upson signen.

bearbeitet von Cormega

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

West Ham goes international :[

Mögliche, zuküftige A-Aufstellung:

--------------------Tevez _Argentinien_---------------Kepa _Spanien_----------------

Boa-Morte _Portugal_--------------------------------------------Benayoun _Israel_

------------------Reo-Coker _England_---------Quashi _Schottland_------------------

Mc Cartney _Nordirland_----Davenport _England_----Gabbs _Wales_----Neill _Australien_

-------------------------------------Carroll _Nordirland_----------------------------------

engl. Spieler _England_:

Ashton

Cole

Bowyer

Noble

Etherington

Mears

Harewood*

Zamora*

Mullins*

A.Ferdiand*

Konchesky*

Sheringham*

* glaub diese Spieler werden im Sommer nicht mehr bei uns sein

Man kann schon fast von einer "Internationalisierung" sprechen. Naja, is halt auch schon lange nicht mehr vorgekommen, dass bei uns Geld geflossen ist und West Ham in größeren Maßen in internationale Spieler investieren kann. Naja, mal schaun wies weiter geht..

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

Heute gehts bekanntlich in der 4.Runde des FA Cups gegen Watford. Hoffe Curbs wählt das bestmögliche Lineup und macht nicht einen "Wir konzentrieren uns nur auf die Liga". Glaub ein Ausscheiden im Cup wär das Schlimmste was wir für unser Selbstvertraun tun können.

Bin schon sehr gespannt auf das Spiel und freu mich schon auf den Einsatz unserer Neuen: Neill (is der cup-Einsatzberechtigt?) und Kepá. Würde auch sehr geren Mascherano oder Noble im Team sehen, das wär dann aber wohl doch zu unrealistisch.. :holy:

Tippe auf ein 2-0

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

fucking embarrassing.. :mad:

Mehr fällt mir dazu echt nimma ein. Bins auch leid Woche auf Woche eine Niederlage oder Unentschieden gut zu reden.

---------------------

was die edith noch gern wissen würde:

is God wearing a fucking millwank kit? Unsere Verletztenstatistik:

1.Dean Ashton. August Wrecked his season. Rumours that he wont play again this season, and by extension for West Ham

2.Matthew Ethrington. August Lost him for the first three games of the season. Upset the balance of the side

3.John Paintsil. August. Wrecked his introduction to the club. Looked great for the first three games, but injury has ruined his Hammers Career

4Carlos Tevez #1 Lost him for several weeks when we needed inspiration

5.Danny Gabbidon #1 November. As he was getting bak to his best Gabbs Got an Injury against Sheff U which kept him out for a month

6.Lee Bowyer January 6 Weeks out with shoulder injury

7.Carlos Tevez #2

8.James Collins After some good showings, an injury kept him out over christmas

9.Danny Gabbidon # 2 Fulham. Another 6 weeks on the sideline

10.Anton Ferdinand

11.Lucas Neill

*Robert Green Was Injured early in the season

*Tyrone Mears spent 2 months on the sideline

:nein:

bearbeitet von Cormega

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Wichtiger Spieler

jaja, wird nicht unbedingt schlechter sein, dass wir ausgeschieden sind. stichwort konzentration auf die liga etc.

aber dass die stürmer 100%ige am anfang der 2. hälfte nicht reintun, ist ja fast schon gewohnheit...

naja, solang wir im nächsten spiel liverpool schlagen, bin ich zufrieden....

:support: COME ON U IRONS!!!

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

Gegen die Scousers wär ein Sieg langsam mal angebracht. In den letzten beiden Spiele haben wir ja zwei mal eine Führung aus der Hand gegeben. Besonders bitter war natürlich das cupfinal wo wir ein 2-0 nicht über die Runden bringen konnten.

Dass uns ein Erfolgserlebnis schon morgen gelingen wird glaub ich jedoch weniger (auch wenn ichs mir noch so sehr wünsche). Denke ein Unentschieden wär schon ein sehr gutes Result für uns, vorallem wenn man bedenkt, dass unsere direkten Gegner wohl eher leer ausgehen werden (Watford bei ManU, Charlton im RBK, Wigan bei Reading und Sheff zu Hause gegen Fulham).

Unser Squad muss leider auf Linksaußenverteidiger Neill 2 Wochen lang verzichten. In der IV können wir zum Glück wieder auf Davenport zurück greifen, der mir im ersten Spiel sehr gut gefallen hat. Im Sturm wird, nachdem Cole, Zamora, Harewood zuletzt nur bedingt glänzen konnten, vielleicht auch zum ersten mal Kepa zum Einsatz kommen. Außerdem hoff ich, dass endlich Green von Curbs das Vertrauen bekommt. Dass wir im Cup ausgeschieden sind, haben wir vorallem (neben der miserablen Chancenauswertung) auch unserem Roy zu verdanken.

Letztendlich glaub ich aber dass wir morgen ein ausgeglichenes Spiel sehen werden, wir uns gute Chancen erarbeiten werden, diese nicht nützen und Pool einfach taktisch besser und kleverer agieren wird.

Daher tipp ich leider auf ein: 0-1

Würd mich aber um so mehr über eine Überraschung, wie gegen ManU od. Arsenal, freuen.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

Irons 1

Scousers 2

Man kann der Mannschaft mMn keine großen Vorwürfe machen. Unsere Abwehr hat in dieser Konstellation noch nie gespielt (was man in einigen Unstimmigkeiten deutlich sehen konnte, wobei ich trotzdem anmerken möchte, dass Davenport eine weitere sehr gute Leistung abgeliefert hat) und Liverpool is zur Zeit einfach noch eine Nummer zu groß für uns. :(

Sehr gut gefallen hat mir trotzdem wieder unser zentrales Mittelfeld (NRC und Qua). Beide die Bälle gut gefordert & schön verteilt. Boa-Morte und Benayoun dagegen heute weniger attraktiv. Yossi hatte zwar paar gute Aktionen, war aber aufs ganze Spiel gesehen zu passiv und wirkte lustlos. Freuen tuts mich auch fürn Kepa, der gleich in den ersten paar Minuten ein Tor erzielen konnte. Den Rekord für das schnellste Tordebut dürft aber trotzdem weiterhin Carlton Cole (gegen Charlton) halten.. :)

whatever..Punkte müssen wir gegen andere Teams holen.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Leistungsträger

Dank Admiral endlich wieder ein Livespiel gesehen...

1.HZ und die letzten 20min waren schon ok, dazwischen war Pool einfach dominant. Unsere Besten waren (finde ich) Carroll, Reo-Coker und Boa Morte. Uns fehlten aber leider die wirklich klaren Torchancen, am ehesten waren noch der Harewood Schuss und der Boa Kopfball am gefährlichsten.

Pool clever, nutzte unsere Abstimmungsschwierigkeiten in der Abwehr zweimal eiskalt aus mit (zugegeben) sehr schönen Treffern. Aber 10sec nach Anpfiff ein Tor zu kassieren, tut doppelt weh...

naja, wie cormega schon sagte, gewinnen müssen wir gegen andere, aber schön langsam wirds Zeit dafür ...

Sheffield Utd scheint vorerst gerettet zu sein ... 2-0 gegen die Cottagers ...

Reading-Wigan 3-2 ... das passt schon ...

we will see...

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

hab gerade einen sehr feinen Beitrag eines Liverpool Fans auf einer West Ham Fanplatform gefunden. Absolut erstklassiger Post, den ich euch nicht vorenthalten will:

For what its worth, I dont think you lot will go down this season.

Obviously, I dont have the benefit [or not, as some of you may argue] of not going to your games week in week out, but I do take a keen interest in West Ham games when they are on the TV - purely as I have always enjoyed the football you play.

Ive seen you a fair few times this season, and that includes both games we have played against you now. The players are there to keep you up, its just a matter of getting them to realise that this is serious sh*t. I think a few of them are starting to believe their own hype, sitting on their reputation and thinking that will get them out of trouble. Maybe they need to look and hear from members of the side that went down a few seasons ago - everybody thought you were far too good then, and over confidence that they were too good didnt help their cause.

I know theres alot split minds on Curbishley, but the bottom line is - the fella is proven in this division. If he can keep you up [and im sure he will] then he will build a side that will be comfortable next season and then give you a platform to move onto the top 8. He did it with Charlton - taking them from the depths of hell into an established top half team and on a budget that will come no where close to what will be available to The Hammers.

I know its probably easy for me to say, and some of you will think I dont know f*ck all about it [but Ive been to games where we are in sitations of dispair with the team and manager - Souness and the end of Houllier to name but 2] - but youve just gotta back the manager and the 11 lads he picks to wear the shirt. They're not going to get out of it if they are under more pressure because the people who are there to "support" them, are not doing it. We all have players we dont like, and our own views on teams and tactics - but once the 11 lads cross the white line, its time to leave the views until the ale house after the game and give 90 minutes full backing to the team. Yeah - people pay money and deserve an opinion and a right to say what they want - but we dont choose to support the teams we do - its inbread in us, its given to us. Its our birth right. A bond and a link is formed that will last until your final dying breath, and for that entire time you are "A SUPPORTER".

Supporter is defined as "an adherent, follower, backer, or advocate."

Hammers fans are some of the best supporters in this country, and Ive seen it for myself many times over the years, most recently in Cardiff last year. Superb backing gave the lads belief that you would cause an upset and you almost did. [it was a mishit from 40 yards Wink ] The fans get the team going and that breads confidence. At the moment the team are low, and every misplaced pass is groaned at more than it ever would be normally. You can guarantee that players are hearing the comments from the stands, and the boos and so on are just proving to them that the thoughts they may be having about being sh*t, or being relegated or whatever are true.

They need a lift now, more than ever.

At least if the worst happens, you can turn round and say "we fuckin did our bit" at the minute [based on comments on the forums] it sounds like alot of people arent playing their part [off the field as well as on].

Believe.

You will stay up peeps, honest.

You will progress under Curbishley.

Within 5 years you will be an established top 8 side.

Anyway, im going on now.....

Good luck.

The Fisherman

The Kop

Liverpool.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Chin-Up Robbo!

Welcome Matty :winke:

bw_upson.jpg

Hätt ich nicht mehr gedacht, dass Brucie den Upson doch noch ziehen lässt. Is auf jeden Fall eine klasse Verstärkung. Unser Squad sieht ja jetzt (zumindest auf dem Papier) ziemlich stark aus. Wird halt Zeit, dass Ashton, Tevez, Bowyer, Ferdiand und Gabbidon wieder genesen, aber normalerweise dürften wir mit solch einem Kader nichts mit dem Abstiegskampf zu tun haben. Hoffe jetzt nur, dass möglichst bald die Erfolgserlebnisse her kommen und somit der Druck auf die Spieler abnimmt.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Teamspieler

Das nächste schwere Spiel kommt schon am Samstag - auswärts gegen Villa, und das wird trotz ihrer Niederlage heute gg. Newcastle kein einfacher Gegner. (Zynisch gesagt, welcher Gegner in der PL ist für die Hammers schon ein leichter Gegner :ratlos: )

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Teamspieler

Habe eigentlich nicht mehr damit gerechnet das es mit der Verpflichtung von Upson noch etwas wird.Ich hoffe das wir mit ihm endlich die nötige Stabilität in unsere löchrige Abwehr bekommen.

Mit dem Verpflichtungen die wir in diesem Transferfenster getätigt haben kann man eigentlich ganz zufrieden sein.

Hoffe das wir jetzt so schnell wie möglich ein Erfolgserlebnis feiern damit wieder etwas mehr Selbstvertrauen in die Mannschafft kommt.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Wichtiger Spieler

ich möcht jetzt net den ausspruch, der 2003 oft getätigt wurde (we are too good to go down) verwenden, aber scheiße, mit so einer mannschaft kann man nicht absteigen. wir haben ungefähr 15 stürmer, ein halbwegs sattelfestes mittelfeld und nun eine gute verteidigung. gegen aston villa muss ein sieg her, MUSS!

UPSON, DAVENPORT, NEILL, QUASHIE, KEPA BLANCO UND LBM wären eigentlich sehr gute verstärkungen, die den abstieg verhindern könnten....

aja, der mascherano is für 18 monate an liverpool "ausgeliehen" worden. ich frag mich irgendwie von wem und, dann noch, ob er uns nach den 18 monaten noch "gehört"? das ist wohl der abschluss einer sehr ungewöhnlichen anstellung des JAVIER MASCHERANO bei WEST HAM UNITED.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag