Manager Mourinho leaves Chelsea


Gampern

Recommended Posts

Im ASB-Olymp

Manager Mourinho leaves Chelsea

Chelsea manager Jose Mourinho has sensationally left Stamford Bridge, according to BBC Radio 5live football correspondent Jonathan Legard.

The news comes just 24 hours after the disappointing Champions League draw against Rosenborg.

Legard understands that Mourinho has texted senior players, including skipper John Terry, with the news of his departure from Stamford Bridge.

There has been no official word so far from the Premiership club.

BBC, SKY Sports News berichtet anscheinend auch schon. Mal schauen.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Living the Dream!

für mich stehen 2 Italiener ganz hoch im Kurs, Lippi und Capello

ja aber ich schaetz das die beiden eher darauf warten das bei tottenham eine stelle frei wird. :davinci:

@ Topic : schod eigentlich,ein guter trainer und eine persoenlichkeit die der englischen liga abhanden kommt , auch recht lustig nach niederlagen. werden die duelle gegen chelsea wieder um einiges emotionsloser.

bearbeitet von seanton

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Jahrhunderttalent

Schade und ein schwerer Verlust für den Englischen Fußball. Arrogant habe ich persönlich ihn nie gefunden sondern er hatte einfach ein übertriebenes Maß an Selbstbewustsein gepaart mit einer gewissen Komik.

Hier noch mal ein bissl was zum Lachen, ich persönlich finde die Videos genial. :D

http://www.youtube.com/watch?v=UBniDRCcciI

http://www.youtube.com/watch?v=4GMu1K1926c...ted&search=

bearbeitet von Vonlanthen

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

mein neues Zuhause
Arrogant habe ich persönlich ihn nie gefunden sondern er hatte einfach ein übertriebenes Maß an Selbstbewustsein

haha

des passt schon so - hat ned unbedingt sein sollen - wohl auch die richtige Zeit für ihn zu gehen. Neue Aufgaben braucht er!

Österreichs NT :winke:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

romazone.org

tja, nen besseren trainer werdma net finden, aber was solls: unter so einer führung kann es gar nie nen langzeittrainer geben.

@ neuer: wird wohl deschamps werden, da gib ich sport.orf sogar recht. selbst wenn grant jetzt alles gwinnt, er hat keinen namen :nein:

http://www.youtube.com/watch?v=4GMu1K1926c...ted&search= :love::love::love:

:allaaah:

bearbeitet von Funkmaster

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Gobbo

Ich tausch gegen Ranieri. Der findet wenigstens an die Stamford Bridge. :D

€:

wird wohl deschamps werden, da gib ich sport.orf sogar recht

Ich kann auf sport.orf.at nix von Deschamps finden, gibt's einen Link?

€2:

Didier Deschamps is the favourite to take the Chelsea job after Jose Mourinho’s shock exit, but Fabio Capello and Marcello Lippi are also in contention.

The Portuguese tactician left Stamford Bridge by mutual consent just 24 hours after the Blues’ 1-1 draw with Norwegian minnows Rosenborg in the Champions League on Tuesday night.

The ex-Porto hero’s relationship with the club’s owner Roman Abramovich had been tempestuous in recent times with reports of a spat after a 2-0 defeat at Aston Villa.

Mourinho leaves with a glowing record on the Chelsea bench of 124 wins, 40 draws and just 21 defeats fom 185 games – including a 60-game unbeaten run in home Premier League fixtures.

Former Israel boss Avram Grant – who joined as director of football in the summer – will take over temporarily, but the search for a permanent replacement may lead Abramovich to Italy.

The early favourite for England’s most high-pressure job is ex-Juventus man Didier Deschamps. The French boss quit Juventus after securing promotion from Serie B last term and is currently unemployed.

Aside from leading Monaco to the Champions League Final – in which he was beaten by Mourinho’s Porto – Deschamps’s CV is less impressive than his fellow candidates.

However, the ex-midfielder played for Chelsea in their 1999-2000 campaign that saw them lift the FA Cup and is allegedly at the top of a shortlist to replace ‘the Special One’.

Meanwhile, whispers in the peninsula suggest that contact will be made with ex-Juventus Coach Fabio Capello, who has made no secret of his desire to work in England.

Since being axed by Real Madrd despite delivering last term’s La Liga title, Capello has chosen to work as a TV pundit rather than re-enter the world of management and has reportedly turned down offers from American MLS sides.

However, the 61-year-old has been recently linked with the Tottenham post as he has arranged meetings in London to discuss his representation there.

Capello stated a month ago that it would take one of Europe’s great to lure him out of retirement and has admitted his dream is to lead Manchester United.

Italy’s World Cup winning Coach Marcello Lippi is also in the frame, but is seen as one of the outsiders despite his glittering past.

The Tuscan has also been linked with Tottenham during his Sabbatical, but has turned down all offers since the triumph in Germany.

Lippi is often ruled out of posts outside Italy because of his reported reluctance to learn another language at this stage in his career.

The next few weeks are set to see the rumour mill work overtime with the media already tracking the movements of Deschamps who has made no statement as yet.

bearbeitet von Tom.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

romazone.org

Der Klassiker :yes:

natürlich, aber obiges find ich einfach passender. hach, er wird mir abgehn an der bridge. der neue trainer wird sicher nur/noch mehr marionette sein :madmax:

edit: hm, hab mich grad mal schlau gmacht und erst jetzt bemerkt, dass grant ja eh ein enger freund von ra ist. vl darf er also sogar wirklich bleiben, wenn er die richtigen leute spielen lässt. denke makelele, sidwell, pizarro, carvalho werdens somit auf einmal ziemlich schwer haben. sheva und ben haim dürfen sich hingegen mit nem stammplatz freuen.

bearbeitet von Funkmaster

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Chi se ne frega!

http://www.youtube.com/watch?v=KZIg9-khGVA&NR=1

Der Klassiker :yes:

btw, mir geht er jetzt schon ab :(

:lol:

Herrlich!

@Neuer Trainer

Hioffe, dass es nicht Lippi wird, der soll zurück zu Squadra!

Deschamps wäre sicher keine schlechte Variante, wobei Capello wohl, neben Hiddink, das derzeitige Non-plus-Ultra wäre, und zudem wollte er ohnehin immer schon einmal in England arbeiten....

Glaube also, dass falls er ein Angebot bekommt, annehmen wird.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.