Ehemaliger Spieler: Besian Idrizaj


barca

Recommended Posts

V.I.P.

ganz ruhig

das war nur so ein jugendcupspiel in welchem alle so ungefähr in Idrizaj's alter sind.

die B-Mannschaft,in der er ab und zu zum einsatz kommt,war diese woche ebenso spielfrei wie die A-Mannschaft -

wegen diesem Vereinsweltcup (oder wie das hieß)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 5 weeks later...
Walk like an Egyptian

Besian Idrizaj im Exklusiv-Interview !!! :):ears:

BESIAN IDRIZAJ ON LIFE AT ANFIELD

Steve Hunter 19 January 2006

130106-bez_120_01.jpg

Austrian Under-21 international Besian Idrizaj speaks exclusively to Liverpoolfc.tv about how he is settling into his new life at Anfield and looks ahead to tonight's FA Youth Cup tie against Ipswich.

Liverpoolfc.tv: First of all Besian how much are you enjoying life at Liverpool so far?

 

Besian Idrizaj: When I first came here it was difficult with the language and I had some problems with the physical side of the game but now I think it's perfect for me and I'm very happy here. I am just enjoying my life here now I understand everything with the language. I think Liverpool is a very beautiful town and I also like the Beatles.

 

It must have been a special moment for you as a boyhood Liverpool fan to score your first goal for the reserves against Manchester United?

 

Yes it was a beautiful moment for me especially as it was against Manchester United! :busserl:  I came on as a substitute and it was from a corner and I headed the ball into the net. I will just take it game to game and keep trying to do my best.

 

You joined Liverpool from Linzer ASK in the Austrian league, how different is that to life with Liverpool?

 

It is very different and in Austria it's like the Championship in England. I was 15 when I made my debut for the first team and I played there for two years before I came to Liverpool. It was a very good experience for me to play in the first team at Linzer but coming to Liverpool is very different as it's such a massive club. I remember being very scared on my first day coming into Melwood. I saw all of the players cars and then I went inside and saw all the players who said hello to me. It was unbelievable.

 

You were on trial at the club first before Liverpool signed you...

 

Yes and I just gave my best and Paco Herrera was great with me and very encouraging. He said the club wanted to sign me and I was very happy. He has been a big help for me, he is a very good man and Hughie McAuley also. Hughie talks to me all of the time and gives me encouragement. I hadsome problems when I first came here because the game is different, more physical and quicker. I needed to change some things but I think I'm getting a lot better now and I feel a lot more comfortable. I must keep working hard and keep improving. :super: 

 

Are your family all from Austria?

 

No, my family are from Kosovo and they moved to Austria seven years ago. My mother, father and brother were all born in Kosovo. Me, my second brother and sister were all born in Austria.

 

You've also had your first taste of football at Anfield when you scored in the FA Youth Cup win over Cardiff City?

 

That was a very beautiful moment for me. My dream was to play at Anfield in front of 45,000 people and although there was a small crowd it was still fantastic for me.

 

You've got another chance to play at Anfield on Thursday when you play Ipswich Town in the fourth round of the FA Youth Cup, you must be looking forward to that?

 

It will be another beautiful moment. We must look to play as a team again and try to play as well as we did against Cardiff. It is a special experience to play at Anfield and for us being only 17 we all want to give our best for the team. I hope I score again but that's not the most important thing as it's all about the team and we want to win.

 

There are quite a few young lads who came into the club during the summer like yourself, Miki Roque, Godwin Antwi, Jack Hobbs and Antonio Barragan. Did it help you settle having players your own age arriving in a new country at the same time?

 

Yes. The first person I spoke to was Godwin who speaks a bit of English. The Spanish lads didn't speak much English at first so Godwin was the one I spoke to the most as I lived with him for the first two months.

 

What would you say is your best position as for the reserves you have played on the wing and up front?

 

I started as a centre back when I played for a small club in Austria when I was under-10. I moved to central midfield and then left and right wing as I'm two footed. At Linzer ASK I played as a striker or just behind the striker as I like to create goals for others. Paco Herrera told me he sees my position as a striker or just behind the striker and wants me to score more goals. I am a team player and I like to score goals but if a player is a better position than me to score then I will pass it to him rather than go for goal myself. I just want to keep doing my best, keep improving and show what I can do. :v: 

 

You are currently Austria's young player of the year and you are a regular member of the Austrian Under-21 team?

 

That was a proud and beautiful moment for me. I made my Under-21 debut against England when we beat them 2-1 last year and it was unbelievable.

 

Has manager Rafael Benitez spoken to you much since you've been at the club?

 

Yes, he has been very encouraging in training. We play first team against reserves and the manager will take you to one side and give you encouragement and it makes me feel very happy. :betrunken: 

 

So do you feel you are coming to terms with the English game now then?

 

Yes. The English game is very physical and back in Austria for example you don't see 50-50 challenges. It is a learning process for me and I think it's very good for me to learn a new style of football. :yes: 

www.liverpoolfc.tv

:support: Interessantes Interview des jungen Österreichers. Bis dato kam Idrizaj übrigens in 9 (von 13 möglichen) Spielen der Liverpooler Reservemannschaft zum Einsatz (er absolvierte genau 388 Spielminuten, begann 5x in der Startelf und wurde 4x eingewechselt). Idrizaj kommt meistens als hängende Spitze oder im offensiven Mittelfeld zur Geltung, hat aber auch schon im Sturm gespielt - er ist also als kommender Offensivallrounder einsetzbar ! ;) Er erzielte bis dato einen Treffer (gegen ManU) und gab 2 Assists für seine Mitspieler.

Im FA-Cup des Youth Teams (vergleichbar mit U19) kommt er ebenfalls zum Einsatz. Im letzten Spiel markierte er einen Treffer und heute steht er gegen Ipswich Town (4. Runde - Youth Cup) erneut in der Startformation.

Normalerweise spielt das Liverpooler Reserveteam etwas abseits von Liverpool. Die Youth Cup-Matches werden aber direkt an der Heimstätte des FC Liverpool, der Anfield Road gespielt. Mit Sicherheit ein weiteres schönes Erlebnis für den jungen Österreicher an einer der Kultstätten des internationalen Fußballes zu spielen :super:

Ich hoffe, er findet Geschmack daran vor der besten Fankulisse der Welt zu spielen, er macht seinen Weg, dient sich über das Reserve Team hoch und wir sehen ihn in ein paar Jahren wirklich in der Profimannschaft der Reds :augenbrauen: - ein Traum ??? Sicher, aber ich glaube nach dem was ich über ihn lese seit ich ihn besser kenne, der Junge hat die Einstellung, das Potential und das Herz am richtigen Fleck, um ihn sich zu erfüllen !!! :x:p:yes:

Hoffen wir alle für ihn und Österreich, daß wir mit ihm einen künftigen Klassefußballer bekommen :yes:

goleador2000 :winke:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 1 month later...
Ergänzungsspieler

Eine gebrochene Zehe ist für Besian Idrizaj kein Beinbruch

Wien - Die einen wagen den Sprung ins Ausland, andere ruhen sich auf ihren Lorbeeren aus und wechseln innerhalb der Bundesliga.

Besian Idrizaj darf sich zur ersten Kategorie zählen. Im Herbst wechselte der U21-Teamspieler vom LASK zu Champions League-Sieger FC Liverpool.

An der Anfield Road will das Ausnahmetalent reifen, die nächsten Stufen auf der Karriereleiter erklimmen und sich in der Kampfmannschaft etablieren.

Noch heißt die Realität aber B-Team. Und selbst dort kommt Idrizaj momentan nicht zum Zug.

Allerdings nicht weil es an Qualität mangelt. Eine Verletzung setzt den Youngster außer Gefecht.

Im exklusiven Sport1-Interview spricht Besian Idrizaj über gebrochene Zehen, Startschwierigkeiten, seine Freundschaft zu Hamann und Zenden und die hochgesteckten Ziele.

Sport1: Dein überraschender Wechsel vom LASK nach Liverpool liegt bereits wieder ein halbes Jahr zurück. Wie geht es dir an der Anfield Road?

Besian Idrizaj: Im Großen und Ganzen echt super! Die Zeit seit meiner Ankunft hier ist extrem schnell vergangen. Und eigentlich lief alles blendend. Bis ich mich letzte Woche verletzt habe.

Sport1: Was ist passiert, wie ist es zur Verletzung gekommen?

Idrizaj: Es passierte ganz unglücklich! Im Reserve-Spiel gegen Everton habe ich mir nach nur 6 Minuten bei einem Zweikampf den großen Zeh ausgerenkt und einen weiten Zeh komplett gebrochen. Was noch erschwerend hinzu kommt ist, dass mein Vater extra für das Spiel nach England gekommen ist. Das ist dann natürlich großes Pech.

Sport1: Und wann rechnest du damit, wieder fit und einsatzbereit zu sein?

Idrizaj: Naja, es dauert sicherlich noch vier bis fünf Wochen bis ich überhaupt wieder den Ball treten kann. Und dann noch einmal einige Wochen bis ich wieder voll spielen kann. Aber ich rechne fix mit einigen Einsätzen gegen Ende der Saison. Das sollte sich ausgehen!

Sport1: Du bist nach deinem Wechsel mit hochgesteckten Zielen gen England abgehoben. Wo liegt die Latte für die nähere Zukunft?

Idrizaj: Ich will nach der Verletzungspause auf jeden Fall noch in der Reservemannschaft spielen, nachdem es ja für uns sehr gut läuft diese Saison. Für nächstes Jahr kann nur die Kampfmannschaft das Ziel sein.

Sport1: Liverpool-Trainer Benitez hält große Stücke auf dich. Wie würdest du dein Verhältnis zu ihm beschreiben?

Idrizaj: Er hat mich schon öfters positiv erwähnt und spricht in höchsten Tönen über mich. Da ist es dann natürlich doppeltes Pech, dass ich mich gerade jetzt verletzt habe. Aber ich werde mich, wenn ich wieder fit bin, im Training voll reinhauen und dann ist es sicher nur eine Frage der Zeit bis ich in der Kampfmannschaft spiele.

Sport1: Deine Familie und Heimat ist mehr als eine Flugstunde von Liverpool entfernt. So nah und doch so fern. Hast du dich in Liverpool schon eingelebt?

Idrizaj: Ja, auf jeden Fall. Es war zwar am Anfang ein bisschen schwer, mich an die Kultur zu gewöhnen und ohne Familie hat man es in der Fremde zusätzlich etwas schwerer. Aber mittlerweile hab ich mich schon super einleben können!

Sport1: Liverpool ist bekannt für seine schwierige Wohnsituation. Hast du schon eine Niederlassung gefunden?

Idrizaj: Zur Zeit wohne ich noch bei einer Gastfamile, aber nächstes Jahr plane ich in eine eigene Wohnung zu ziehen.

Sport1: Wer sind deine Bezugspersonen in der Mannschaft, mit welchen Spielern verstehst du dich hier am besten?

Idrizaj: Natürlich verbringe ich viel Zeit mit den Leuten, die mit mir in der Reserve-Mannschaft spielen. Dort habe ich schon einige Freunde gefunden. Zusätzlich verstehe ich mich sehr gut mit Didi Hamann und Boudewijn Zenden, da beide Deutsch sprechen. Das macht alles ein bisschen einfacher.

Sport1: Liverpool ist nicht nur auf der Insel Kult. Was macht den Reiz des Vereins aus?

Idrizaj: Es ist ein super Klub, toll geführt und für mich ist es ein Wahnsinn hier spielen zu dürfen! Ich freu mich schon darauf, wenn ich wieder fit bin. Dann kann das Ziel nur Kampfmannschaft und Nationalteam lauten!

Sport1: Wir danken für das Gespräch.

Das Interview führte Christian Baczynski

Quelle:www.sport1.at

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 1 month later...
Walk like an Egyptian
IDRIZAJ AT THE DOUBLE AS REDS BEAT BAGGIES :super:  :)

Steve Hunter at Wrexham 28 April 2006 

Austrian player of the year Besian Idrizaj was a double marksman as he helped Liverpool Reserves to a 4-0 victory over West Bromwich Albion at Wrexham's Racecourse Ground on Thursday night.

 

The 17-year-old Austrian playmaker scored a superb individual goal for the opener and then hit an opportunist strike for his second goal. Danny Guthrie and Academy striker Craig Lindfield scored Liverpool's other goals as the Reds produced an excellent display on the night.

 

Idrizaj has had a frustrating first season in England having struggled at first to come to terms with the pace and physical demands of English football. He has also suffered from niggling injuries but full credit to him and Idrizaj has worked hard to adapt and showed his true potential against the Baggies and played really well.

 

Liverpool Reserve team manager Paco Herrera made two changes to his team that were beaten 3-0 by Aston Villa on Monday, with Robbie Foy and Idrizaj replacing Jack Hobbs and Danny O'Donnell. Lee Peltier captained the team.

 

The Baggies fielded several players with first team experience including Junichi Inamoto, Darren Carter, Jan Kosazk and Williams Martinez. West Brom also fielded Ibrahim Sissoko who is the brother of Liverpool star Momo.

 

Liverpool made a fine start to the game and Idrizaj scored a superb individual goal to open the scoring after five minutes. Seconds earlier Foy had gone close from a free-kick before Idrizaj won a loose ball and held off two defenders before finishing coolly for the opening goal.

 

Guthrie then went close with a fierce drive that just cleared the cross bar after nine minutes.

 

Idrizaj was a whisker away from making it 2-0 after 25 minutes when he glanced a header onto the post.

 

Liverpool were playing some excellent passing and probing football in the first half and Idrizaj was a lively figure playing in a central attacking role.

 

The Reds almost made it 2-0 on the stroke of half-time but Antonio Barragan's curled effort was brilliantly kept out by Baggies keeper Luke Daniels.

 

Liverpool started the second half with the same attacking style and within a minute of the restart Foy went close with a rasping drive that just cleared the bar.

 

Three minutes later it was 2-0 when Guthrie ghosted in to slide the ball past Daniels into the corner of the net.

 

Idrizaj scored his second goal of the night after 57 minutes when he finished well from close range after good approach work from strike partner Ramon Calliste.

 

Academy striker Craig Lindfield was given another run-out for the final 20 minutes of the game when he replaced Calliste in attack. Lindfield was one of the heroes of Liverpool's youth cup winning team having scored seven goals during the run-up to the final. He scored the Reds fourth goal with a good finish from close range.

 

Two more young heroes from the Youth Cup success in Ryan Flynn and Robbie Threlfall also had another taste of reserve team football when they came on as substitutes.

 

Liverpool Reserves: Martin, Barragan, Smith, Antwi, Roque, Peltier (Threlfall 80), Anderson, Idrizaj, Calliste (Lindfield 70), Guthrie (Flynn 75), Foy. Subs not used: Hobbs, Lancaster (GK).

 

West Bromwich Albion: Daniels, Davies, Kelleher, Sissoko, Martinez, Darg, Carter, Kosazk, Elvins, Nicholson, Inamoto.

 

Referee: K G Evans.

 

Liverpoolfc.tv Man of the Match: Besian Idrizaj. :clap:  Bez, as he is known at Melwood, scored two excellent goals and had a fine match.

www.liverpoolfc.tv

:support: Nach seinem Zehenbruch, der ihn zu einer 4-5wöchigen Pause zwang, scheint Besian im Saisonfinish wieder sehr gut in Schuß zu sein !!! :super:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Linzer ASK
Idrizaj trifft im Doppelpack

Der ehemalige LASK-Kicker avanciert gegen die West Bromwich-Reserve zum Matchwinner. 

WERBUNG

Besian Idrizaj kann sich beim 4:0-Erfolg der Reserve des FC Liverpool über die zweite Mannschaft von West Bromwich zwei Mal in die Schützenliste eintragen.

Bereits in der fünften Minute trifft der erst 17-Jährige nach einem Sololauf zum 1:0, nach der Pause (57.) schiebt Idrizaj aus kurzer Distanz zum 3:0 ein.

Idrizaj, der im August vom LASK auf die Insel gewechselt war, traf in einer weiteren Aktion per Kopf die Stange und wurde aufgrund seiner tollen Leistung zum "Man of the Match" gewählt.

Quelle: sport 1

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 4 months later...
Walk like an Egyptian

Für alle Idrizaj-Fans bzw. ASB-User die die Karriere des jungen Österreichers bei Liverpool aufmerksam verfolgen:

Gestern hat "Bez" wie ihn die Engländer nennen im Liverpooler Reserve-Team 90 Minuten im Angriff gespielt - er hatte lt. Liverpool-TV kurz vor der Pause eine große Chance auf ein Tor, sein Schuß fiel aber zu schwach aus. Anfangs spielte er unterstützt von Danny Guthrie alleinige Spitze, später erhielt er Craig Lindfield als Sturmpartner und im Finish vergab er in Co-Produktion mit Jack Hobbs den Ausgleich. Schade. Die Youngsters konnten ihre Chancen leider nicht nutzen und die junge Reserve-Mannschaft verlor daher gegen ManCity mit 0:1... ;)

Austrian Under-21 international Besian Idrizaj leads the Reds attack while last season's winning FA Youth Cup captain Stephen Darby makes his reserve team debut at right back.

 

Jack Hobbs captains the team while midfielder David Mannix is on the bench for the first time since breaking his leg at Newcastle in January.

 

Liverpool team:

 

David Martin

Stephen Darby

James Smith

Godwin Antwi

Jack Hobbs

Lee Peltier

Paul Anderson

Ryan Flynn

Besian Idrizaj :)

Danny Guthrie

Adam Hammill

 

Subs

 

Craig Lindfield

David Roberts

Robbie Threlfall

David Mannix

Paul Barratt

Liverpool Reserves: Martin, Darby, Smith, Antwi, Hobbs, Peltier, Anderson, Flynn (Lindfield 76), Idrizaj, Guthrie, Hammill. Subs not used: Roberts (GK), Threlfall, Mannix, Barratt.

Manchester City Reserves: Matthewson, Logan, Williamson, D'Laryea, Breen, Johnson, Etuhu, Williams, Evans, Sturridge, Grimes.

 

Referee: C D Sarginson.

 

Liverpoolfc.tv Man of the match: Godwin Antwi Powerful display from the 17-year-old in the heart of the Liverpool defence. Won the majority of the headers and made some crucial interceptions.

www.liverpoolfc.tv

goleador2000 :winke:

bearbeitet von goleador2000

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Knows how to post...
Zwei Ausfälle für U21-EM-Qualifikation gegen Italien

zurück

Österreichs U21-Teamchef Manfred Zsak hat am Mittwoch zwei verletzungsbedingte Ausfälle für das EM-Qualifikationsspiel am Dienstag in Forli gegen Italien hinnehmen müssen.

Lukas Mössner (Schwanenstadt) zog sich eine Zerrung im rechten Oberschenkel zu, Andreas Dober (Rapid) hat Adduktorenprobleme. Zsak nominierte dafür Mario Fürthaler (Admira) und Besian Idrizaj (Liverpool) nach.

sport.orf.at

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 1 month later...
Walk like an Egyptian

Wiedermal ein kleines Erfolgserlebnis von Besian "Bez" Idrizaj der kürzlich seinen 19. Geburtstag feierte: :)

profile.jpg

Craig Lindfield scored a brilliant goal for Liverpool Reserves in their five goal thriller against Middlesbrough and you can watch that plus extended highlights of the game now online. 

The England youth international scored from a spectacular overhead kick which was the highlight of the game for Liverpool who were on the wrong end of a 3-2 scoreline. Austrian Under-21 international Besian Idrizaj scored the Reds other goal. :super:

www.liverpoolfc.tv

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 1 month later...
Walk like an Egyptian

Hier ist wieder mal ein topaktuelles Interview mit Österreichs großem Talent & Hoffnungsträger: :)

http://sportnet.at/channel.aspx?cid=aa78c6...e0-e94106975667

Hört sich gut an was der Junge von sich gibt. Das kann einer werden !!! :yes:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

  • 3 months later...
Weltklassecoach

Scharner-Comeback im Wigan-Reserveteam

England-Legionär Paul Scharner hat nach rund dreimonatiger Verletzungspause sein Comeback gegeben. Der Niederösterreicher spielte am Dienstag bei der 0:2-Auswärtsniederlage des Reserveteams von Wigan gegen die Jungkicker von Liverpool durch.

Beide Treffer der "Reds" erzielte der ÖFB-U21-Internationale Besian Idrizaj.

Auf seiner Homepage Paulscharner.at zeigte sich der Defensivspieler mit dem ersten Spiel nach seiner Knieverletzung zufrieden. "Im Handumdrehen waren die 90 Minuten um und ich war ein wenig verwundert, sie ganz absolviert zu haben. Natürlich habe ich jetzt danach verhärtete Muskelgruppen, aber das ist normal nach drei Monaten", so Scharner.

Der 27-Jährige liebäugelt bereits mit einem Premier-League-Auftritt. "Es liegt jetzt an Paul Jewell, mich einzusetzen. Ich kann nur sagen, ich bin bereit." Wigan trifft am Samstag vor eigenem Publikum auf Fulham.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Superkicker
Beide Treffer der "Reds" erzielte der ÖFB-U21-Internationale Besian Idrizaj.

:clap::clap:

Sehr fein! Wie lang läuft eigentlich noch der vorläufige 2-Jahres-Vertrag von "Bez"? Danach gibts ja entweder ein Comeback oder noch einmal Kohle! :D

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Knows how to post...
Besian Idrizaj has become the latest Liverpool reserve player to be sent out on loan.

The Austrian striker has joined Championship strugglers Luton Town until the end of the season.

Idrizaj, 19, signed for the Reds from Linzer ASK in the summer of 2005.

He netted twice for the reserves after coming off the bench against Wigan Athletic on Tuesday but is yet to make his first team bow.

http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N...070316-1215.htm

Besian wird bis ans Ende der Saison an Luton Town FC verliehen und spielt damit in der 2.-höchsten englischen Liga.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.