Chelsea holt Kezman


Recommended Posts

Silver Torah

Chelsea agree fee for Kezman from PSV

Friday, Jul 02, 2004

Chelsea are delighted to announce that we have agreed a transfer fee with PSV Eindhoven for Mateja Kezman.

stock_kezman1.jpg

The Serbian international centre-forward will travel to London next week to finalise personal terms, have a medical and apply for a work permit.

Kezman, 25, has one of the best scoring records in European football and scored 28 goals in the Dutch League last season taking his total to 95 in just four seasons. In the 2002-03 season he scored 35 goals in 33 games for PSV, the highest total in Holland since Marco van Basten's 37 for Ajax in 1987.

Several clubs in England and Europe had been chasing the striker who played in Euro 2000 for Serbia and Montenegro and in all of PSV's 18 Champions League games in the past three seasons.

Chief executive Peter Kenyon said: "We are delighted to have agreed terms with PSV for Mateja. He is one of the top strikers in Europe and will be an excellent addition to our squad and team."

His previous clubs include FK Zemun, FK Radnicki Pirot, FK Sartid 1913, Smederovo, FK Loznica and FK Partizan Belgrade, all in the former Yugoslavia where he was the top scorer with 28 goals in 1999-2000

© chelseafc.com

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Im ASB-Olymp

Chelsea agree Kezman fee

Chelsea say they have agreed a fee with PSV Eindhoven for Mateja Kezman.

The Serbian international striker will travel to London next week to finalise personal terms, undergo a medical and arrange a work permit.

Kezman, 25, who has scored 105 goals in four seasons at PSV, had been linked with Charlton.

"He is one of the top strikers in Europe and will be an excellent addition to our squad," chief executive Peter Kenyon told the club's website.

In the 2002-03 season, Kezman scored 35 goals in 33 games which was the highest total in Holland since Marco van Basten's 37 for Ajax in 1987.

The striker had also previously been linked with Birmingham and Fulham.

In May, Birmingham made PSV an offer for Kezman but they could not reach an agreement with the Eindhoven outfit.

The player was also a reported target of Liverpool and Kezman himself admitted in May he was close to a switch to Anfield.

"Liverpool are back in the race (to sign me), that's true. It is a marvellous club with a great history. It would be great to join that club," he told De Telegraaf newspaper at the time.

news.bbc.co.uk

Finde ich toll, endlich hat es Kezman geschafft zu einem echten Topklub zu kommen. Macht mir Chelsea um einen Hauch sympathischer.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Im ASB-Olymp
kein problem, war ja keine absicht deinerseits. passiert wahrscheinlich auch nicht oft, dass zwei leute etwas noch dazu mit dem gleichen titel innerhalb von 30 sekunden posten :)

Stimmt auch wieder, komischer Zufall. Die Meldung hat mich vorhin aber schon vom Hocker gehaun. Hatte schon befürchtet, dass er zu Birmingham oder zu Fulham geht. :kotz:

Und jetzt ist es auf einmal Chelsea geworden und somit spielt er nächstes Jahr in Europas Elite.

Wie schon oben geschrieben, freue mich für ihn, dass er endlich einen Topklub gefunden hat. :)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

romazone.org

passt idea ins chelsea transferschema...wieder ein eher jüngerer spieler (sagma halt mitte 20 is noch jung ;) ) der den altersschnitt nicht heben wird...mit der truppe könnte man viel freude haben, hoffe nur dass man sie auch zusammenhält wenn sich nicht sofort erfolg einstellen sollte

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Pass And Move - It's The Liverpool Groove

Meiner Meinung nach ein weiterer Spieler der mit einem Chelsea Transfer seine weitere Karriere möglicherweise wegschmeisst. Er wird kaum zum spielen kommen...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Knows how to post...

bin ich der einzige der ihn für absolut überschätzt haltet, er soll mal in einer gscheiten liga 20 tore machen dann nehm ich alles wieder zurück, ich glaube das er nicht mehr als 10 tore macht

kollmann schafft in der bundesliga auch über 20 tore

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Knows how to post...
Du wirst doch nicht Kollmann mit Kezman bzw. die österreichische Bundesliga mit der Ehrendivision vergleichen...?!?

bis auf die 3 großen in holland ist der qualitätsunterschied nicht so groß, und ich wollte nicht kollmann mit kezman vergleichen sondern nur aussagen das es einfach viel leichter ist in holland oder österreich 20< tore zu machen als in england, italien oder spanien

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Lädt...


  • Folge uns auf Facebook

  • Partnerlinks

  • Unsere Sponsoren und Partnerseiten

  • Wer ist Online

    • Keine registrierten Benutzer online.